W dzisiejszym poście przedstawię przydatną metodę jaką jest – makietowanie.
Zacznijmy od tego co to jest.
Makietowanie jest procesem polegającym na stworzeniu wstępnej wizualizacji aplikacji . Innymi słowami – jest to przelanie pomysłu pisanego na pomysł graficzny.
Korzyści
Już podczas procesu makietowania można określić które aspekty aplikacji mogą stanowić problem podczas prac programistycznych. Znalezienie kompromisu między wymaganiami klienta a np. ograniczeniami technologicznymi na etapie makietowania pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy klienta 😉
Makieta poprawia komunikację między klientem a firmą oraz komunikację między działami. Wszyscy mogą się zrozumieć 😀
W procesie rozwojowym aplikacji makieta stanowi niezwykle ważny element decydujący o sposobie wdrożenia nowych modułów. Łatwość modyfikacji makiety pozwala nam w szybki sposób określić jak danym element wpływa na wdrożoną już część aplikacji.
Jak to wygląda to w prawdziwym życiu?
- Spisanie wymagań klienta.
- Tworzenie makiet (zazwyczaj przez dział UX).
- Ocena makiet przez klienta.
- Tworzenie grafiki na podstawie makiet.
- Tworzenie frontu aplikacji na podstawie grafik.
Narzędzia do makietowania.
Kartka i długopis – dobre połączenie, niestety mało uniwersalne. Trudno wprowadzać modyfikacje na kartce.
Pencil – świetne darmowe narzędzie. Dodatkowym atutem jest możliwość tworzenia diagramów (uml, klass itp.)
Axure – narzędzie płatne ale płacimy za jakość. Narzędzie niezbędę jeżeli checmy profesionalnie podejść do zagadnień związanych z prototypowaniem.