Słów kilka o makietowaniu

W dzisiejszym poście przedstawię przydatną metodę jaką jest – makietowanie.

Zacznijmy od tego co to jest.

Makietowanie jest procesem polegającym na stworzeniu wstępnej wizualizacji aplikacji . Innymi słowami – jest to przelanie pomysłu pisanego na pomysł graficzny.

Korzyści

Już podczas procesu makietowania można określić które aspekty aplikacji mogą stanowić problem podczas prac programistycznych. Znalezienie kompromisu między wymaganiami klienta a np. ograniczeniami technologicznymi na etapie makietowania pozwala zaoszczędzić sporo czasu i pieniędzy klienta 😉

Makieta poprawia komunikację między klientem a firmą oraz komunikację między działami. Wszyscy mogą się zrozumieć 😀

W procesie rozwojowym aplikacji makieta stanowi niezwykle ważny element decydujący o sposobie wdrożenia nowych modułów. Łatwość modyfikacji makiety pozwala nam w szybki sposób określić jak danym element wpływa na wdrożoną już część aplikacji.

Jak to wygląda to w prawdziwym życiu?

  1. Spisanie wymagań klienta.
  2. Tworzenie makiet (zazwyczaj przez dział UX).
  3. Ocena makiet przez klienta.
  4. Tworzenie grafiki na podstawie makiet.
  5. Tworzenie frontu aplikacji na podstawie grafik.

Narzędzia do makietowania.

Kartka i długopis – dobre połączenie, niestety mało uniwersalne. Trudno wprowadzać modyfikacje na kartce.

Pencil – świetne darmowe narzędzie. Dodatkowym atutem jest możliwość tworzenia diagramów (uml, klass itp.)


Axure – narzędzie płatne ale płacimy za jakość. Narzędzie niezbędę jeżeli checmy profesionalnie podejść do zagadnień związanych z prototypowaniem.